21 Haziran 2013 Cuma

Pratik Minik Kabak Haşlaması



Bloguma tarif eklemek henüz içimden gelmese de mutfağımda tencereler bir şekilde kaynıyor ve tariflerimi bekleyenlerin tatlı sitemleri de gün geçtikçe artıyor. En azından bu pratik mi pratik kabak mezesiyle hem onların gönlünü alayım hem de güzel blogumu da daha fazla öksüz bırakmayayım dedim. Malum artık yaz sıcakları zorlamaya başladı, menüler de hafiflemeye... Bu sıcak havada mutfakta ne kadar az vakit geçirip ne kadar pratik şeyler yaparsak o kadar iyi diye düşünüyorum. Şu sıralar evimizde misafir olan kardeşim ve kuzumun da favorisi olan bu meze; her yemeğin yanına yakışacak cinsten. Zaman içinde kendimce geliştirdiğim ( belki de zaten vardır, ben kendimce keşfettim o bakımdan kendimce geliştirdiğim diyorum) haşlama yöntemiyle sonrasında tuz eklemeye gerek kalmadan ve tuzun lezzetini haşlama aşamasında kabağa nüfus ettirerek lezzetli bir salata elde ediyoruz. Denemek isterseniz hadi buyrun:

Malzemeler:
1/2 kg minik kabak ( bulamazsanız normal kabağı da bıçakla aynı boyutlara getirebilirsiniz)
Bolca haşlama suyu ve tuz
Zeytinyağı
1/2 demet dereotu
İsterseniz 1-2 diş dövülmüş sarımsak ( kuzu sevmediği için ben koymadım)
Limon suyu

Yapılışı:
Kabakların kabuklarını soyuyoruz ve her bir kabağı 4 parçaya kesiyoruz. Dilerseniz bir pilav tenceresine dilerseniz genişçe başka bir tencereye bolca su ve 2 tatlı kaşığı tuz koyup kaynama noktasına getiriyoruz. Kabakları içine atarak 10-15 dk yumuşak şekilde haşlıyoruz. Yumuşak olsun ama dağılmasın. Sonrasında süzerek suyundan tamamen arındırıyoruz. Servis tabağına güzelce diziyoruz. Dilediğimiz miktarda zeytinyağı ve limonu çırparak karıştırıyoruz. Kabaklarımızın üzerine gezdiriyoruz. (Sarımsak koymayı tercih ederseniz onu da bu aşamada sosa katıp karıştırın) En son incecik kıyılmış dereotu serperek ve dilersek domatesle süsleyerek servis ediyoruz.

*Ne mutlu Türküm diyene cümlesini hiç bu kadar iliklerime işleyerek gururla söylememiştim sanırım. Ne mutlu böyle bir gençliğe sahip Türkiye Cumhuriyetine...

*Huzurlu bir ülkede huzurlu sofralarda buluşmak dileğiyle...


2 yorum:

  1. Kuzu sarmısağa alışsa iyi olacak artık:)) Bu mübarek, sarmısakla bir başka oluyor. Kardeşçeğizine kavuşmuşsun Betülcüm, gözünaydın. Allah sevdiklerimize hep kavuştursun. Geçen yaz ben de yayınlamıştım, çok keyiflidir. Ellerine sağlık ablacım, kuzuya öpücük, kardeşe selam:)

    YanıtlaSil
  2. Sağol ablacım, evet çok iyi olacak :) ben de seni çok öpüyorumm...

    YanıtlaSil