4 Nisan 2013 Perşembe

Yağsız Havuçlu Cevizli Kek

Aahh bir nostalji rüzgarına kapıldık gidiyoruz :) Annemin tarif defterinden benim kendime ait ilk tarif defterime düşmüş, yolculuğu şu anki defterimde şimdilik son bulmuş.. Allanmış, pullanmış, zamane modasından geri kalmamış :) Her zaman zevkle pişirdiğim, pişerkenki kokusuna bayıldığım, yağsız olmasına rağmen sünger gibi yumuşacık olan zamansız bir kek... Kekin üzerindeki güzel havuçlar kızımın eseri :) Starbucks'taki havuçlu keki sırf üstündeki o havuç için yiyor kendisi :) Evet günümüzde oldukça çeşitli içeriklerle pişiyor artık bu kek, her halinin lezzeti ayrı. Lakin benim en sevdiğim hali bu; sade, yalın.. Ağzınıza attığınız lokmada hiçbir tat birbiriyle yarışmıyor, tatlı bir uyumla damağınızı şenlendiriyor. 
Yapması çok kolay, malzemesi her evde vardır. Hangi halini yaparsanız yapın bence sağlıklı ve lezzetli bir kek bu. Esmer şekerle de, her tür unla da uyumludur. Hepsi denenmiştir. 

Malzemeler:
3 yumurta ( oda sıcaklığında)
1 su bardağı şeker
1 su bardağı rendelenmiş havuç ( orta boy 3 havuç yetiyor)
1 su bardağı irice dövülmüş ceviz
1 su bardağı un
1 pkt kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı:
Öncelikle yumurtalar ve şekeri iyice beyazlaşana kadar çırpıyoruz. Unla beraber kabartma tozunu ve tarçını eliyoruz. Hafifçe çırpıp karıştırıyoruz. Havuç ve cevizi de ekleyip karıştırıyoruz. Ben muffin şeklinde pişirdim ve 18 tane muffin elde ettim. Normal ortası delik kek kalıbında yada baton kalıpta da pişirebilirsiniz. Bu kek aşırı büyük bir kek olmuyor. Borcam tercih ederseniz küçük boy olanlarını kullanın. 
170 derecede önceden ısıtılmış fırında kekimizi pişiriyoruz. 20-25 dakikada pişiyor genellikle, ama fırından fırına değişiyor biliyorsunuz, takipte kalın :)

*Acaba annem bu tarifi yıllar önce alıp defterine yazarken yıllar sonra benim kızım da pişirir hatta torunum da onu öyle bir süsler ki yıllar sonra ben resmini görünce bu keki tanıyamam demiş midir ? :) Güzel tarifleriniz mutlulukla nesilden nesile aksın ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder