29 Nisan 2013 Pazartesi

Çıtır Kasede Sebzeli Et



Artık yemekleri beğenince parmaklarımızı değil tabaklarımızı yiyoruz :) Üstelik bu tabaklar leziz mi leziz... Kenarından tabağı tırtıklayıp yemek yemek ise oldukça eğlenceli... Yanında da mis gibi çıtır kasede yoğurtlu köz patlıcan... Daha büyük bir kase yapıp salata servisi için de kullanabiliriz, önemli olan nokta çok sulu birşey servis etmemek sanırım. Yemeğin suyuna banmak için artık ayrı tabak kullanırsınız ;) sendepisir.com 'da görür görmez vuruldum ve aynen tarife sadık kalarak pişirdim, çok teşekkür ediyorum gerçekten hem ölçüleri tam hem de lezzeti.
Artık beni biraz tanımaya başladınız, enteresanlıklardan acayip hoşlanıyorum ve denemeye bayılıyorum. Mutfağa girip kendini kaybedenlerdenim... Aklıma koyduysam gece vakti bile o mutfağı bir tarif için talan etmeye hazırım.. Tüm bunlara ayak uydurmaktan zevk alan kuzum kimi zaman en büyük yardımcım oluyor. Bu kaseleri görür görmez tırtıklamaya başladı, sadece kase bile başlı başına lezzet şöleni. Biraz ondan biraz bundan sebzeli bir et pişirip bu kaselerde servis ettim. Kuzu ve ben zevkle yedik. Sebzeli etimi gayet pratik bir şekilde düdüklüde pişirdim, lokum oldular. Tüm büyük şeflerin en büyük nefret kaynağı düdüklü tencereler olsa gerek. Kısa süreli pişirimler belki lezzetten çalıyor ama biz pratik hanımlara da çok şey kazandırıyor. Vitamin değerlerini korumak da cabası. Tüm şeflerin affına sığınarak düdüklüde kısacık sürede enfes pişmiş etin ve leziz çıtır kaselerin tarifine geçiyorum:

Kase için:
2 su bardağı un
1 çay bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
1 çay bardağı ılık su
1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı tuz, 1 tatlı kaşığı pulbiber, 1 tatlı kaşığı çörekotu
1 silme yemek kaşığı kavrulmuş susam
1 çay kaşığı karabiber ( koymadım)
2 yemek kaşığı sıvıyağ ( kapları yağlamak için)

Yapılışı:
Tüm malzemeyi karıştırarak güzel bir hamur yoğuruyoruz. Üzerini kapatarak 20 dk oda sıcaklığında dinlendiriyoruz. Hamuru 6'ya bölüyoruz. Hepsini çay fincanı büyüklüğünde unsuz zeminde açıyoruz. ( yapışmıyorlar korkmayın) Fırın kaplarımızı ters çevirip tepsiye biraz aralıklı diziyoruz, 2 kaşık yağı fırçayla her yerine güzelce sürüyoruz. Hamurları yerleştiriyoruz. Kapların dışına taşıp yere değmesinler. 190-200 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar yaklaşık 20-25 dk pişiriyoruz. Soğutup dikkatlice kaptan ayırıyoruz. Yağlandığı için kolayca çıkıyor.
Tam 6 kase elde ediyoruz.

Et için:
230 gr bonfile yada istediğiniz türde et
1 küçük soğan ( küçük doğranmış)
2 diş sarımsak ( küçük küçük doğranmış)
1 su bardağı taze bezelye
1 orta boy patates ( küp küp doğranmış)
1 orta boy havuç ( ince doğranmış)
1 rendelenmiş domates yada 3-4 kaşık domates sosu
1 yemek kaşığı salça
Tuz, karabiber
1/2 su bardağı su

Yapılışı:
Biraz tereyağı-zeytinyağı karışımında zar büyüklüğünde doğradığımız etleri rengi dönene kadar kavuruyoruz. Soğan ve sarımsağı ekleyip biraz daha çeviriyoruz. Sebzeleri ekleyip biraz daha soteledikten sonra domates ve salçayı ekliyoruz. Tuzunu biberini ayarlayıp suyunu da koyunca düdüklüyü kapatıp işareti çıkınca 11-12 dk pişiriyoruz.( fissler için)

Sonrasında mümkün olduğunca suyunu almayarak kaselere servis ediyoruz. Bu ölçülerle maksimum 3 kişi doyar bilginize.

*Mutfaktaki sanat da yabana atılamayacak kadar değerli bence, hayatın merkezini keyifle donatan tüm bu güzel şeyler için vaktini, emeğini harcayan tüm mutfak sanatçılarına kolay gelsin :)



4 yorum:

  1. Süperr bir fikir ve siper bir tarif:))Bayıldım ben bu tarife de..kaselerede..mutlaka ama mutlaka yapacağım ben de :))Ellerine emeklerine sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler güzel yorumunuz için, şimdiden afiyet olsun diyorum :)

      Sil
  2. içindeki etlerde çok güzel görünüyor ama kaselere bayıldım:)(elif)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene mutlaka evitcim, nilu kaseleri cipse benzetti :)

      Sil