8 Nisan 2013 Pazartesi

Havalı Ev Kurabiyesi

Anne-kız dergi karıştırırlar. Bir marketteki ürünlerin tanıtıldığı dergide harfli bisküvileri gören kuzu heyecanlanır :
-Anne bunlardan alalım çok güzel. Anne cevaplar:
-Ben yaparım sana yavrucum boşver onları. Kuzudan jet cevap:
-Hadi yapalım anne!!! Yapalım kuzucum, hem akşama kadar gezelim, hem ödevleri bitirelim, hem kurabiye yapalım. Pek çoğunuza yabancı değil di mi bu diyaloglar? Sırf onlar mutlu olsunlar diye neler neler yaparız biz... İster büyük olsunlar ister küçük farketmez, bizim gözümüzde hep o minik halleri... Misal benim annem; her telefonda "aman yavrum boğazına bak", sırf şuraya eklediğim tariflere baksanız en azından aç kalmadığımı anlarsınız :) Ama annelik işte; benim bir türlü dümdüz göremeyip yok etmek istediğim göbüşüm onun için yokkk!! "Bişey yemiyosun ki sen!" İşte böyle, hepimiz annelerimizin kuzularıyız hala :)
Harfli bisküvilere takıldık ya, bizim harfli kurabiye kalıpları minicikmiş meğersem; ne yaptıysak çıkmadı hamur içinden. Çareler tükenir mi? Asla! Oyun hamuru kalıplarıyla harflerimizi yaptık. Hayvancıkların esin kaynağı bu ayki Lezzet dergisi, şekil olarak orada ayıcıklar vardı, benim kuzu hızını alamadı, hayvanat bahçesi yaptı :) Hamur olarak ise güzel komşularımdan sevgili Emel Ablamın, tarif defterime yerleşmiş Ev Kurabiyesi tarifini kullandım. Hamura 1 portakal kabuğu rendesi ilave ettim kendimce ve hem şekilli, hem leziz mi leziz kurabiyelerimiz oldu. Tarifte normalde kabartma tozu vardı, ama ben kullanmadım. Şekillerin bozulmaması adına bu kararımdan memnun kaldım. 
Siz de havalı ve leziz bir ev kurabiyesi yapmak isterseniz bakın görsel hafızanıza yerleşmiş ne hazineler keşfedilmeyi bekliyor :) 

Malzemeler:
125 gr yumuşak margarin veya tereyağı
2 yumurta ( 1'inin beyazı üzerine sürmek için)
1 su bardağından 1 parmak eksik pudra şekeri( toz şeker de olabilir)
3 su bardağı un
1 portakal kabuğu rendesi

Yapılışı:
Yağ, yumurta ve şekeri elimizle şöyle bir karıştırıyoruz.Portakal kabuğu rendesini ekliyoruz.
Unu azar azar, hamura yedire yedire ilave ediyoruz. Merdaneyle aşırı inceltmeyerek  açıyoruz ve istediğimiz kalıplarla şekillendiriyoruz.Üzerlerine yumurta beyazı sürüp toz şeker serpiyoruz.
Ayıcıklar için; önce ceviz büyüklüğünde bir hamuru elimizle yuvarlak olacak şekilde bastırarak şekillendiriyoruz. Üzerine minik bir hamuru yine aynı şekilde hazırlayıp burun yerini oluşturuyoruz. Kulakları da kafaya monte edip yumurta beyazı sürüp toz şeker serperek 170 derece ıstılmış fırında beyaz kalacak şekilde 10-12 dk pişiriyoruz. Ayıcık yaptıysanız kurabiyeler sıcakken gözler için 2 damla çikolatayı kurabiyeye bastırın. Burun için de aynı şeyi yapabilirsiniz, yada renkli bir şeker tercih edebilirsiniz. 
* Vallahi en güzel şekilleri kızım yaptı, siz de iyisi mi onlara yaptırın. 
* Ev kurabiyesinden de havalı kurabiye oluurr, hem daha lezzetli oluurr :) 
* Hayatın her türlü koşturmacasına yetecek enerjiniz bol olsun :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder