16 Nisan 2013 Salı

Eğlenceli Atıştırmalıklar


Çocuklar için kaynayan tencerelerin kalbinde olduğu bir mutfağınız varsa bugün biraz eğlenme vakti :) İster birlikte eğlenin, ister onlar gelmeden sürprizlerinizi hazırlayın. Eminim siz de beğenerek yiyeceksiniz. Fikirler tatlı mı tatlı, baştan uyarayım... Ama çocuğunuzu ara sıra da olsa bu tatlı keyiflerden mahrum bırakmıyorsanız en azından sizin ellerinizden çıkmış olanlarını yesinler bu seferlik... Sahip olup dolaplarıma sığdıramadığım onca mutfak eşyam varken kızımın oyuncaklarının burada gülümseme sebebi elbetteki bu tatlı atıştırmalıkları rengarenk sunup kızımı daha da mutlu edebilmek. Hayatımızdaki  kıymetlilerimiz için arada azıcık yorulsak inanın hiçbir şey kaybetmeyiz. Haydi mutfakta oyun vakti:)
Çikolatalı yufkaların tarifi Jale Balcı'nın Aperatif Menüler kitabından. Tüm kitaplarına bayılıyorumm. Tavsiyemdir.
Portakal şekerlemeleri ise yeni keşfettiğim kevserinmutfagi.com 'dan. İlk fırsatta inceleyin, harika bir site. Teşekkürler Kevser Hanım, muhteşem fikirlerle dolu bir siteniz var.

Çikolatalı çıtır yufkalar:

Malzemeler:
2 yufka (ben 1 yufka kullandım, 2 tepsi çıtır yufka elde ettim)
100 gr ince kıyılmış veya rendelenmiş çikolata ( ben damla çikolata kullandım ama bence kıyılmış çikolata daha güzel eriyeceği için onunla yapın)

Yapılışı:
Yufkalarımızı 15 cm genişliğinde parçalar halinde kesiyoruz. Yani 5 parmak eninde. Boyları bana fazla uzun geldiği için bu parçaları bir de ortadan kestim. Bir kenarına çikolataları ince uzun serpiyoruz. Sıkı bir şekilde rulo yapıyoruz. Rulonun sonundaki kısmı suyla ıslatarak yapıştırıyoruz.
180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz. Ben kalan parçaları da kare ve üçgen şekillerde kesek ortasına çikolata koyup kenarlarını yine suyla kapattım. Bir nevi çikolatalı cips yapmış oluyoruz. Bu cipslerin lavaştan yapılanları da zeytin ezmesiyle yapılanları da muhteşem oluyor. En yakın zamanda burada size gülümsemelerini umuyorum.

Portakal şekerlemesi:
Malzemeler:
2 portakalın kabuğu
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı su
Üzeri için tozşeker

Yapılışı:
Portakalın kabuklarını elimizden geldiğince beyaz kısımlarını almamaya çalışarak soyuyoruz. Ben kalan portakalı kızıma kahvaltısı için sıktım.
Bu kabukları ince uzun şeritler halinde kesiyoruz. Üzerini geçecek kadar su koyup 1 taşım kaynatarak bu suyu döküyoruz. Sonra yine üzerini geçecek kadar su koyup kaynatıyoruz ve suyunu yeniden döküyoruz. En son 1 bardak şeker ve 1 bardak suyla küçük bir tencereye alarak şeker eriyene kadar karıştırmak suretiyle pişirmeye başlıyoruz. Piştikçe suyu kıvamlanıp azalacak. Arada muhakkak karıştırın. Suyu artık ağdalı bir hal almaya başlayınca süzüyoruz. 1 tabağa döktüğümüz toz şekere bulayarak dinlenmeye alıyoruz. Sonra afiyetle yiyebiliriz. 

*Mutfağınızın da hayatınızın da tadı tuzu hep yerinde olsun :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder