3 Temmuz 2013 Çarşamba

Vişneli-Mısır Unlu Kek



Evimdeki stoklanmış mısır unlarını değerlendirme alternatifleri düşünürken bu uydurmasyon nefis keki elde ettim. Kekin tamamında mısır unu kullanmayı istediğimden ve bunun nasıl neticeleneceğini kestiremediğimden porsiyonluk silikon kalıplarda pişirdim. Kalıplardan sorunsuz çıktılar. Benim keklerimin bu tatlı yaz bronzluğuyla arz-ı endam etmelerinin sebebi kullandığım esmer şekerdir. Siz toz şeker veya pudra şekeri de kullanabilirsiniz. Mısır unu son derece hafif bir tat bırakıyor damakta. Bu lezzeti seviyorsanız daha önce yaptığım "Nefis Mısır Ekmeğine" de bir şans verin...
Yazın gelmesiyle evde az miktarda yapılmış, çabuk tükenen yiyecekler benim tercihim olmaya başladığı için kekleri bile mümkün olduğunca az ölçüyle yapıp süründürmeden tüketmek istiyorum. Böylece ne yiyeceklerimiz bu sıcaklarda ziyan oluyor ne de buzdolabımız doluluktan isyan ediyor.. Hem de yeni tarifler için bekleme sırası oldukça kısalıyor :) 
Hemen çayınız demlenene kadar pişecek bu nefis kekler için neler mi gerekiyor :

Malzemeler:
1 yumurta
1,5 türk kahvesi fincanı esmer şeker ( şeker miktarını azaltmakta özgürsünüz, 1 fincan da yeterli gelecektir şeker konusunda endişeleriniz varsa)
1 türk kahvesi fincanı süt
1/2 türk kahvesi fincanı sıvıyağ
2,5 türk kahvesi fincanı mısır unu
1 çay kaşığı karbonat ( karbonatı birkaç damla limon suyuyla köpürterek ekliyoruz)
1 su bardağı dondurulmuş vişne yada istediğiniz başka bir meyve

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri mikser kullanmadan el çırpıcısıyla çırpıyoruz. Süt ve yağı ekleyip 
karıştırıyoruz. Mısır ununu ve karbonatı ekliyoruz, hafifçe karıştırıyoruz. Henüz donukken daha kolay kesildiği için vişneleri böylece minik parçalara kesip pürüzsüz bir görünüm kazanmış harcımıza ekliyoruz. (Vişnelerin ekşiliğini gidermek isterseniz biraz toz şeker serpip ekleyebilirsiniz)
Son kez karıştırıp silikon veya kağıt muffin kalıplarına paylaştırıyoruz. Ben 8 adet muffin elde ettim. Paylaştırırken vişnelerin her keke eşit miktarda denk gelmesine dikkat ediyoruz. 170-180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz. Tamamen soğumadan kalıptan çıkarmaya çalışmıyoruz.

*Şu Merkür neden her daim geriye gider anlamıyorum. Burcumun yönetici gezegeni olmasından mütevellit ben de habire geriye seyahatteyim. Aman siz de bu aralar iletişim sorunu yaşıyorsanız bilin ki sorumlusu Merkür :) Endişelenmeyin, geçer... Ne diyelim Diren Merkür, ilerle gari :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder