28 Mart 2013 Perşembe

Taze domatesli kıvamlı şehriye çorbası

Çorbalar kışın sofralarımızın baş tacı. Aklınıza gelebilecek herşeyin çorbasını yapabiliyoruz. Kimi zaman tek başına yetiyor bizi doyurmaya, kimi zaman küt diye ayağa kaldırıyor en ateşli hastalıklardan. Tavuk suyu, et suyu, sebze suyu hepsi ayrı bir lezzet ve şifa katıyor çorbalarımıza. Ne uydur kaydır çorbalar yaptım bugüne dek bir bilseniz, neleri katıp karıştırdım da ne sebzeleri fark ettirmeden yedirdim :)
Yine de bu çorba zirve yarışını bırakmıyor, ister tavuk suyuna yoğurtlu yapayım ister domatesli, kuzu her daim zevkle yiyor. Çok duru suya yapılmış çorbaları pek sevmiyoruz galiba ikimiz de, hep biraz kıvamlı olsun istiyoruz. Yine de her nasıl yapılmış olursa olsun çorba daima ısıtır içimizi. Bizim de çorba dünyasında bir tuzumuz olsun istedik, burada paylaşıverdik :)

Malzemeler:
5 adet çeriden biraz büyük domates( toplam 258 gr geldiler ve rondodan geçirdikten sonra tam 1 su bardağı dolusu domates pürem oldu)
2 çorba kaşığı un
3 su bardağı su ( tavuk suyu da olabilir, hatta süper olur)
2 çorba kaşığı tel şehriye
Zeytinyağı, tuz

Yapılışı:
Domatesleri kabuklarıyla rondodan geçiriyoruz ve 1 su bardağı dolusu domates püresi elde ediyoruz. Bu püreyi zeytinyağında pişiriyoruz, rengi şeffaflaşıp suyunun bir kısmını da kaybettiğinde unu ekleme vakti gelmiştir. Unla da biraz çevirdikten sonra, suyunu azar azar ekliyoruz. Eğer topak topak olursa üzülmeyin, 1 taşım kaynattıktan sonra şehriyeyi eklemeden hemen önce blender'dan geçirirsiniz olur biter. Sonrasında şehriyeleri bu mis gibi domates kokan suya salıyoruz ve arada karıştırarak yumuşayana kadar pişiriyoruz. Ben içine anneciğimin elleriyle kuruttuğu kuru naneden de 1 tutam ekledim, sevmezseniz eklemeyebilirsiniz. 
Ben salça koymayı tercih etmedim, ama koyu kırmızı bir çorba isterseniz 1 yemek kaşığı domates salçasını domatesin kavrulma aşamasından sonra ekleyebilirsiniz.

* Şekilden şekile soktuğum çorbaların 1 numarasında yer alan bu şehriye çorbasını kim bilir daha ne makyajlarla göreceksiniz burada :) Neyse ki sevmeyeni yoktur onun ..
* İçinizi ısıtan sıcacık bir tas çorba gibi sizi ısıtan insanlar sofranızdan da hayatınızdan da eksik olmasın... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder