16 Nisan 2014 Çarşamba

Portakallı Girit Kurabiyesi



Mevsimi geçerken portakallı lezzetlere daha fazla yer vermeli sofralarda. Gerçi artık yazın da buluyoruz her sebzeyi ve meyveyi ama mevsiminde olanın kokusu, tadı bambaşka... Biraz anne kurabiyesi tadında, biraz ferah ferah... Zeytinyağlı olmasıyla annelerin kalbini fethetmeye 1 adım daha yakın... Kuzuların beğenmesi garanti bir kurabiye. Tarifi blogunu zevkle takip ettiğim Zeyno'nun Mutfağından aldım. Kendisine çok teşekkür ederim.
Bugünlerde siz de kendinizi enerjisiz ve yorgun hissediyor musunuz? Ay tutulması mıdır, bahar çarpması mıdır birçok arkadaşım bu durumdan şikayetçi, ben de... Nisan'ı atlatınca atabilecek miyiz bakalım bu yorgunluğu üzerimizden... Kurabiye kokusu her daim mutluluk verir, her evi mutluluk kokutur. Evimiz de sevdiklerimiz de bu kokuyla ısınsın...

Malzemeler:
1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı karbonat ( birkaç damla limon suyuyla köpürterek ekledim)
5-6 su bardağı un ( bana 5 su bardağı yetti, bardağın boyu bile bunu etkileyebilir. Azar azar eklemekte fayda var)
1 portakal kabuğu rendesi
Kurabiyeleri bulamak için ilave toz şeker ( 1 çay tabağı kadar)

Yapılışı:
Tüm malzemeyi güzelce yoğurarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak elimizle uzatıyoruz ve bir rulo elde ediyoruz. Bu ruloyu gül böreği sarar gibi şekillendiriyoruz ya da toplar halinde de bırakabiliriz. Her kurabiyeyi bir tabağa koyduğumuz toz şekere buluyoruz ve yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı diziyoruz. 170 derecede ısıtılmış fırında beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz. Altı pişince tamamdır, altını takip etmeliyiz. 

*Eğer anavatanımız çocukluğumuzsa ve oradaki mutluluk tüm hayatımıza ışık tutacak kadar kıymetliyse eminim kokusu kurabiye olurdu :) 




3 yorum:

  1. Canım benim tarifimi deneyip ,beğenmiş olmana çok sevindim:,Ellerine sağlık , afiyetler olsun..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, harika bir tarif gerçekten :)

      Sil