13 Eylül 2013 Cuma

Pudingli Cevizli Muffin



Mutfağıma döndüm ve mutluluğun kokusunu özlediğimden olsa gerek hemen tatlı birşeyler pişirmeye koyuldum... Zorlu ve yorucu bir süreci tam olarak geride bırakamasak da kendi düzenimize dönmüş bulunuyoruz. Bundan sonrası için Allah yardımcımız olsun...
Blogumu oldukça ihmal etmiş olmanın sıkıntısı yakamı bırakmıyor bir türlü, başka türlü bir aşk bu pişirmek, fotoğraflamak ve paylaşmak... Bana çok çok iyi geldiği kesin...
Pek çoğumuz için okul maratonu çoktan başladı, bir kısmımız ise haftaya başlıyor... Bu yaz bizim için, son dönemleri haricinde fena geçmedi aslında... Lakin 3 ayı nasıl bitirdik hala hayretler içerisindeyim... Günler, aylar derken yıllar işte böyle teker teker bitiveriyor. Ve uzun zamandır görmediğim, henüz çocukluklarında bıraktığım kuzen çocuklarımı gördükçe nasıl da yaş aldığımı anladım. Eveeet yaşlanmak da neymiş? Sadece yaş alıyoruz :))) Bu yazın kocaman bir hayat dersi bıraktığı kesin; elin ayağın tutuyorsa senden zengini, şanslısı yok! Herşeyin üstesinden gelebilirsin. Büyük bir üşengeçlikle yapmayı ertelediğim herşey için bu süreçte en çok hatırladığım ve şükürle işe koyulduğum cümle budur! Dert sandıklarımızı, günlerce içinde boğulup nefes alamadıklarımızı bir de bu süzgeçten geçirmeli... Ha bir de mutfağa girmeli, pişirip düşürmeli, keyifle yemeli, yedirmeli...

Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker ( miktarı azaltabilirsiniz)
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 pkt toz puding ( Dr Oetker çikolata parçalı puding kullandım ben)
1 su bardağı un
1/2 pkt kabartma tozu
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri çırpıyoruz. ( mikser kullanmadan çırptım, sanırım muffin yapmanın en büyük kolaylığı bu). Sıvı malzemeleri ekliyoruz ve karıştırıyoruz. Pudingi toz halinde ekleyip karışım homojen hale gelene dek hafifçe karıştırıyoruz. En son ceviz olacak şekilde diğer malzemeleri de ekleyip sadece karışana dek çırpıyoruz. 
Kağıt muffin kaplarına mutlaka üstten 1'er parmak boşluk kalacak şekilde paylaştırdıktan sonra 170 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Muffin diğer keklere göre daha çabuk pişecektir, gözünüz üzerinde olsun...

*Bu ölçülerle standart boy kağıtlarda 24 tane muffin elde ettim. Servis esnasında dilerseniz biraz çikolata sosu dökebilir yada burada yaptığım gibi biraz nutellayla süsleyebilirsiniz.
*Doğaçlama ortaya çıkıp son derece pratik ve kolay bir şekilde hazır olup misafirlerimin de beğenisini kazanan bu muffinleri az zamanda nefis bir kek yapmak için deneyebilirsiniz. Şüphesiz başka pudinglerle de deneyip nefis sonuçlar elde etmek mümkündür...
*Hayat dediğimiz aslında gerçekten Anlardan ibaret, bir an... Hayatınızı değiştirebilecek tek bir an... Umuyorum ki bu anlar hep kalbinizi mutlulukla ısıtıp gümbür gümbür heyecana boğan tatlı anlardan oluşur....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder