17 Eylül 2013 Salı

Nutellalı Milföy Kurabiye



Pratik mi pratik, leziz mi leziz... Milföy gerçekten kurtarıcı gibi birşey. Tatlısı da tuzlusu da ayrı güzel, ayrı lezzetli... Öyle kolay ki bu kurabiyeleri yapmak, anlatınca anlayacaksınız. Ama artık beni tanıdınız, iki kelam etmeden tarif vermiyorum :) Hem ne güzel laflıyoruz şurda ne acelemiz var di mi ama? 
Bugün çok sevdiğim bir dostumla şenlenen kahvaltı sofram için yaptım bu kurabiyeleri. Tam bir kahvaltı aşığıyım ben, pek çoğumuz da öyleyizdir eminim. En zevkli kurduğum masalar hep kahvaltı masaları, hele de sevdiğim insanlarla şenleniyorsa değmeyin keyfime. Belki kahvaltı sofralarımı da birgün paylaşırım burda, özenli sofralar için bir fikir olması adına... Şairin de dediği gibi; kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı... Bence bizzat akrabalar. Mutlu bir kahvaltıyla başlanmış bir günün güzel geçmemesi mümkün değil... Sağlık açısından ne kadar faydalı ve önemli olduğunu söylemeye bile gerek yok. 
Ben her ne kadar çayımı şekersiz içsem de sabahları kapıya bırakılan gazeteyi alırken duyduğum tavşan kanı çayı karıştıran kaşık sesi bana hep aile olmayı hatırlatır; beraberce ve mutlulukla yeni günü karşılamayı. Çayın daha üzerinde tüten dumanını düşününce içim ısınır... Ailenin en keyifli buluşma yeridir ya sofra başı; özenirim sabahın erken saatlerini kahvaltıyla karşılayanlara. Küçücüklüğümden beri aile alışkanlığıdır; sabahın esselatlarında bile çıkılsa evden illaki beraberce kahvaltı yapılır. Öğrencilik hayatımda en çok özlediğim hep o kalabalık kahvaltıların telaşıdır. Erkenci bir annem vardır, aileyi ısıtır gibi her sabah ısıtır içimizi sıcacık demlenmiş çayıyla. Uzundur hep keyif için yapılan kahvaltılarımız, şenlikli, bol sohbetlidir. Şimdi kuzumla oturduğumuz her sofraya da hep içi ısınarak otursun, renkli ve güzel sofralar hatırlasın düşüncesiyle otururum, özenirim. Saklamam hiçbir eşyamı, en güzel sofralara layık olan önce ailedir bence. Aldığım her yeni şey hemen ertesi gün süsler soframı. Güzel sofralarda güzel anılar birikir bence. Kendimizden esirgemeyelim bunu. 
Tamam tamam uzatmıyorum daha fazla, hadi kurabiye yapalım:
Bu arada bu tarif mutfaktanyayin.com 'dan, Jale Balcı'nın hünerli ellerinden. Teşekkür ediyorum. Ben kendimce yaptığım halini anlatıcam, siz onunkine de bir göz atın isterseniz.

Malzemeler:
4 parça milföy ( kare olanlardan)
1 yemek kaşığı toz şeker
3 dolu yemek kaşığı nutella

Yapılışı:
4 parça milföyü bir kare oluşturacak şekilde yanyana koyup merdaneyle inceltiyoruz. Üstüste de koymuyoruz ama uçlarını mümkün olduğunca birbirlerine yapıştırıyoruz. Açmamızı kolaylaştırmak ve yapışmayı engellemek adına toz şeker serpiyoruz açmadan önce. Orjinal tarifte 5 yemek kaşığı şeker var, ama ben zaten tatlı ve kalorili bir tarife fazlasını eklemek istemediğimden azalttım. 
Sonra bir ucuna boylu boyunca nutellayı bıçakla güzelce sürerek yayıyoruz. Milföyümüzü rulo yaparak katlıyoruz. En uç kısmını biraz suyla yapıştırıyoruz.
Elde ettiğimiz ruloyu keskin bir bıçakla yarım santim kalınlığında dilimliyoruz. Böylece ortaları nutella dolu yuvarlak milföyler oluşturuyoruz. 
Yağlı kağıt serili tepsiye dizerek 190-200 derecede ısıtılmış fırında hafif kızarana dek pişiriyoruz. 
Orjinal tarifte üzerlerine biraz tereyağı sürülüyor kızarması için ama ben sürmüyorum.
İşte bu kurabiyeleri yapmak bu kadar kolay...

*Hayattaki birçok mutluluk gibi kahvaltı da erişilmesi kolay bir mutluluk. Bu mutluluğu kendimize çok görmeyelim. Mutlu çocuklar mutlu kahvaltılarla büyüsün...


1 yorum: